Język angielski w kwarantannie

http://przedszkole-zielonydomek.pl/?p=9435

Drodzy Rodzice,

Zachęcamy do zapoznania się i korzystania z materiałów

do nauki języka angielskiego dla Przedszkolaków.

 

Misie:

Vocabulary:

car – samochód                                                                             bike – rower

boat – łódka                                                                                    train – pociąg

airplane – samolot                                                                       bus – autobus

rocket – rakieta

YES or NO

Rysujemy na dywanie linię po jednej stronie umieszczamy napis YES po drugiej NO. Pokazujemy dzieciom obrazek pytamy „Is it a train?”, jeżeli na obrazku znajduje się pociąg dzieci ustawiaj po tronie z napisem YES, jeżeli obrazek przedstawia inny pojazd ustawiamy się po stronie z napisem NO.

Pociąg

Rozkładamy ilustracje po całej sali. Dzieci ustawiają się w pociąg i „podróżują po całej sali”. Gdy dojadą do najbliżej stacji, po słowie „STOP”, nazywają obrazek przy którym się zatrzymały.

STOP

Przygotowujemy znak drogowy STOP, dodatkowo każde dziecko może przygotować dla siebie zakładany na rękę znak stopu. Wykonujemy czynności o których mowa w piosence, na hasło stop wszyscy pokazują swój znak i zastygają w bezruchu. Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?time_continue=64&v=7FxHu5SuX7E&feature=emb_title

 

Time for song:

https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw – Transportation song

https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0&feature=emb_title – The Wheels On The Bus

color-by-number-car-worksheet difference-worksheet-for-kids train-tracing-worksheet

***

Vocabulary:

Scooter – hulajnoga                                      Ball – piłka

Doll – lalka                                                    train – pociąg

Teddy Bear – miś                                          Car – samochód

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU&feature=emb_title – Toys song Śpiewamy piosenkę na hasło „point with me” wszyscy wskazują daną zabawkę. Przy okazji utrwalamy nazwy podstawowych kolorów.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=666UZRBO5q8&feature=emb_logo – My teddy Bear - Podczas śpiewania naśladujemy misia i pokazujemy poszczególne części ciała o których mowa w piosence.

Butelka

Rozkładamy w kole zabawki, których nazwy poznajemy. Na środku koła kładziemy butelkę. Dzieci kolejno kręcą butelką i podają nazwę zabawki przy której zatrzymała się szyjka butelki.

Warm and cold

Odpowiednik polskiej zabawy „Ciepło-zimno” – pokazujemy dziecku co zamierzamy schować, nazywamy zabawkę po angielsku, prosimy aby zamknęło oczy i ukrywamy daną zabawkę. Kiedy dziecko zbliża się do przedmiotu mówimy warm, gdy się oddala mówimy cold.

favorite-toy-fine-motor-skills jbk. Colour-the-toys_photo

***

Vocabulary:

Daddy – tata                                      shark – rekin

Mommy – mama                              Grandma – babcia

Brother –brat                                    Grandpa – dziadek

Sister – siostra                                  Baby – dziecko

 

Time for song!

Przygotowujemy z dziećmi nakładane na palce – papierowe pacynki poszczególnych członków rodziny lub malujemy na palcach twarze członków rodziny. Kiedy pacynki są już gotowe śpiewamy piosenkę The Finger Family i pokazujemy paluszkami poszczególne osoby.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&feature=emb_title – The Finger Family song

 

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w – Baby shark – zachęcam do tańca

 

Kalambury

Dziecko losuje kartkę z ilustracją członka rodziny. Ruchem musi przedstawić tę osobę. Pozostali (rodzice, rodzeństwo) odgadują o kogo chodzi. Dla urozmaicenia możemy zadawać zagadki graficzne. Jedno dziecko rysuje- pozostali zgadują.

What is missing?

Ponownie wykorzystujemy obrazki z członkami rodziny (zaczynamy od członków rodziny). Wszystkie nazwy powtarzamy z dziećmi, następnie mieszamy obrazki zmieniając kolejność ich ułożenia i przykrywamy je materiałem lub kocykiem. Dzieci zamykają oczy, a nauczyciel wyciąga jeden obrazek. Zadanie dzieci polega na wskazaniu brakującego obrazka po zdjęciu kocyka

3 1583829506_zbolrdn peppa-pig-family-preschool-video-movie-activities_102877_1

***

Vocabulary:

Elephant – słoń                                                Kangaroo – kangur

Monkey – małpa                                              Lion – lew

Shark – rekin                                                    Snake – wąż

Penguin – pingwin

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=wCfWmlnJl-A&feature=emb_title – The Animals song (piosenka z pokazywaniem i utrwaleniem liczebników)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=XqZsoesa55w&feature=emb_title – baby shark Dance

https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=c3c3UTYNZ6Q&feature=emb_title – The Penguin Dance

 

Kalambury

Dziecko losuje kartkę z narysowanym zwierzęciem. Ruchem musi przedstawić to zwierzę. Pozostali (rodzice, rodzeństwo) odgadują o jakie zwierzę chodzi. Dla urozmaicenia możemy zadawać zagadki graficzne. Jedno dziecko rysuje- pozostali zgadują.

Teleskop

Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze flashcards z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

elephant-trace-worksheet n Obrazek15 free-printable-animal-shadow-match-worksheets

***

Vocabulary:

Happy – wesoły                                 Sad – smutny

Angry – zły                                         Scared – przestraszony

Surprised – zaskoczony                  Silly – niemądry

Sleepy -śpiący                                   Hungry – głodny

How are you today? – jak się dzisiaj masz?

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=teMU8dHLqSI&feature=emb_title – how are you today? – piosenka na rozgrzewkę

 

Emotions song for kids

Kolejna zabawa polega na wykonywaniu różnych min o których mowa w piosence. Melodia doskonale znana dzieciom, gdyż jest to inna wersja „Hockey, Pockey”.  W trakcie zabawy możemy zakrywać i odkrywać dłońmi twarz, prezentując kolejno miny wesołą, smutną, złą, przestraszoną, zdziwioną,niemądrą. https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=ZHS7vCdBeus&feature=emb_title – piosenka do wykorzystania w zabawie.

 

Rysowanie na plecach

Świetna zabawa relaksacyjna, lubiana przez wszystkie dzieci nawet maluszki. Rysujemy na plecach buzie, smutną, wesołą, złą, przestraszoną itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysowaliśmy.

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=l4WNrvVjiTw&feature=emb_title – If you’re happy

feelings-fun-activities-games_36106_1

***

Vocabulary:

Apple- jabłko                                    Pear – gruszka

Lemon – cytryna                             Strawberry – truskawka

Banana – banan                              Avocado – awokado

Pech – brzoskwinia                        Orange – pomarańcza

 

Where is the apple?

Podczas tej zabawy potrzebna będzie małe jabłko lub truskawka (lub fragment innego owocu) i trzy kubeczki. Ukrywamy pod jednym kubkiem owoc i bardzo szybko zamieniamy ustawienia kubeczków. Wybrane dziecko musi zgadnąć, pod którym kubkiem znajduje się jabłko.

What is missing?

Przygotowujemy obrazki owoców lub prawdziwe owoce. Wszystkie nazwy powtarzamy z dziećmi, następnie mieszamy obrazki zmieniając kolejność ich ułożenia i przykrywamy je materiałem lub kocykiem. Dzieci zamykają oczy, a nauczyciel wyciąga jeden obrazek. Zadanie dzieci polega na wskazaniu brakującego obrazka po zdjęciu kocyka

 

https://www.eslgamesplus.com/fruits-vocabulary-memory-game-for-esl/ – owocowe memory

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=103&v=r5WLXZspD1M&feature=emb_title – Apples and bananas song

https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=ubmiT8JKeRU&feature=emb_title – Monkey Banana Dance

apple-trace-line-worksheet-for-kids-2 fruit-worksheet

***

Vocabulary:

Spring – wiosna                                    Bee- pszczoła

Ant – mrówka                                      Caterpillars – gąsienica

Firefiles – świetliki                               Sun – słońce

Flower – kwiat

https://www.youtube.com/watch?time_continue=73&v=ejyTUSY8Vl8&feature=emb_logo – piosenka na rozgrzewkę, pamiętajcie o tańcu.

Jumping game

Podczas tej zabawy przyklejamy na tablicy bądź ścianie karteczki przedstawiające wprowadzone słownictwo. Warunek jest taki aby karteczki były przyklejone dosyć wysoko, tak aby dzieci mogły zdjąć karteczkę dopiero poprzez podskoczenie. Dla utrudnienia przyklejamy ilustracje coraz wyżej. Kiedy dziecku uda się zdobyć karteczkę głośno mówi co na niej się znajduje.

Happy Caterpillar – zabawa z rodzicami i/lub rodzeństwem

Jedno dziecko jest głową gąsienicy (możemy przygotować opaskę z podobizną gąsienicy) i prowadzi korowód. Wybrane dziecko wymyśla krok taneczny a pozostali go naśladują. Kolejno przekazujemy opaskę różnym dzieciom, tak aby każdy miał okazję coś zaprezentować.

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=87&v=7xyXB8_BetQ&feature=emb_title – Bug’n Roll

free_flower_trace free-spring-mandala-coloring spring-flower-trace-2

***

Vocabulary:

Body – ciało                                             Nose –nos

Ear – ucho                                                Eye – oko

Leg – noga                                                Foot – stopa

Hand – dłoń                                             Head – głowa

Arm – ręka

 

Simon says

Zabawa polega na wskazywaniu poszczególnych części ciała, pojawiających się w komendzie Simon says touch your….(w tym miejscu podajemy daną część ciała).

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=52&v=WX8HmogNyCY&feature=emb_logo – piosenka Head Shoulders Knees & Toes

https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/ – memory z częściami ciała

5-senses-craft-for-kids 5-senses-preschool-craft 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ 5-senses-worksheet-for-kids-13

***

https://www.youtube.com/watch?v=_WJQtf3YZuU – utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 5

https://www.youtube.com/watch?v=q4DuMLdgecg- utrwalenie poznanych kolorów

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w – ulubiona piosenka Misiów :)

hm hnv,gj hvh j,hbj jbg, jbk nv m

Krasnale, Smyki:

Hello everybody!

W tym tygodniu gry, zabawy i piosenki dotyczyć będą tematu „Vehicles” czyli „Pojazdy”.

Czas na zapoznanie się z nowymi słowami:

car – samochód

bike – rower

boat – łódka

train – pociąg

airplane – samolot

bus – autobus

truck – ciężarówka

 

Na początek zabawna piosenka Super Simple Songs.

Let’s sing:

Driving in My Car

https://www.youtube.com/watch?v=BdrZWu2dZ4c

Let’s play:

Przygotowujemy ilustracje przedstawiające pojazdy. Narysujcie na małych kartkach: samochód, autobus, rower, łódkę, ciężarówkę i samolot - to będą Wasze karty do zabawy. Możecie też je wydrukować, ale zachęcam do stworzenia własnych. Gotowe karty wykorzystaj do poniższej zabawy.

 

Is it a…?

Rodzic losuje jedną z ilustracji, nie patrząc na obrazek. Odwraca ją w kierunku dziecka i próbuje zgadnąć, co jest na obrazku. Dzieci muszą zrozumieć rodziców i odpowiedzieć czy mają rację, np.: Rodzic wylosował samochód – Is it a car? YES, Rodzic wylosował pociąg – Is it a car? NO, it’s a train.

 

JUMP IT!

Układamy karty na dywanie (w linii - tak jakby miała powstać z nich droga, ale zostawiamy pomiędzy kartami spory odstępy). Przeskakujemy po kolei każdą kartę i próbujemy ją nazwać. W kolejnych rundach możemy zmieniać sposób przeskakiwania (obunóż, na prawej nodze, na lewej nodze). Zaproście do zabawy całą rodzinę.

 

STOP

Przygotowujemy znak drogowy STOP, dodatkowo dziecko może przygotować dla siebie zakładany na rękę znak stopu. Wykonujemy czynności o których mowa w piosence, na hasło stop wszyscy pokazują swój znak i zastygają w bezruchu. Link do piosenki poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=7FxHu5SuX7E

 

Baby car

Następnie zapraszam Was do zabawy przy piosence. Link tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=KyBYuEgvFl0

Zachęcam do naśladowania pojazdów! Ruszajcie się po całym pokoju!

Baby car - mała kierownica, którą trzymamy paluszkami

Mommy car – średnia kierownica

Daddy car - duża kierownica

Grandma car - ruszamy się powoli, trzymając średnią kierownicę

Grandpa car - ruszamy się jeszcze wolniej, trzymając dużą kierownicę

Monster truck - ‚jedziemy’ nieco szybciej

Safe at last - chowamy się do garażu (np. pod stół)

Teraz czeka na Was trochę kolorowania! Karta pracy znajduje się w galerii poniżej. Pokolorujcie pojazdy i spróbujcie je nazwać. Nazwijcie przy tym kolory kredek, których użyjecie.

83259384_569297427356850_7591316029141968010_n 104175270_623774301557583_368748712976277652_n 104474370_1104042443329145_7299292443302121695_n

***

Hello!

Party time! – Czas na przyjęcie! Time to play! – Czas na zabawę!

W tym tygodniu zapraszam was do zabawy, będziemy bawić się wykorzystując poznane dotąd słownictwo.

Na początek dyskoteka – tańczcie i bawcie się z piosenkami w języku angielskim. Naśladujcie ruchy, powtarzajcie słowa piosenek:

Let’s party:

 

Let’s play

Do tej zabawy wykorzystajcie wasze domowe zabawki. Na początek przypomnienie słownictwa:

Toys in English for kids – Vocabulary for children

https://www.youtube.com/watch?v=wMWcBIAHOHY

Tower

Poproś dziecko by zbudowało wieże z tylu klocków w danym kolorze ile wymienisz:  Take one/two/tree red/green/yellow blocks. What a tower!

Mystery box

Przygotuj pudełko lub worek schowaj do niego zabawki i poproś dziecko by po dotyku odgadło What is this?- co to jest?”

Bubbles

Puszczaj bańki i pozwalaj dziecku je łapać: Catch the bubbles- Złap bańki!

Magic! Magic!

Przygotujcie różdżkę – wykorzystajcie słomkę i wytnijcie kształt gwiazdki. Machajcie różdżką i „przemieniajcie się” raz po raz w różne zwierzątka. Naśladujcie dźwięki i sposób poruszania się zwierzaka.

Magiczne zaklęcie: Magic Spell:

„Abracadabra one two tree you are a …..(dog, cat, mouse, frog, bird, fish, monkey) Magic, Magic one, two, tree. I’m a fairy play with me!”

 

Na zakończenie zachęcam was przygotujcie wasz ulubiony deser.  Na przyjęciu zawsze jest coś słodkiego! Bon Appetit! Smacznego!

***

Hey! Hi! Hello!

Kontynuujemy temat: „House and family” – „Dom i rodzina”.

Zaśpiewajcie jeszcze raz piosenkę:

My house

https://www.youtube.com/watch?v=qZyJPZxsmZk

sister – siostra

mommy – mamusia

brother – brat

daddy – tatuś

living room – salon

bedroom – sypialnia

bathroom - łazienka

kitchen - kuchnia

Obejrzyjcie film, który pomoże Wam utrwalić słownictwo związane z domem:

Parts of the house

https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

bedroom – sypialnia

bathroom – łazienka

kitchen – kuchnia

living room – salon

toilet – toaleta

office – biuro

dining room – jadalnia

hallway – korytarz

attic – strych

garage – garaż

 

W galerii znajdziecie dzisiaj obrazki ze słówkami oraz karty pracy.

Do dzieła dzielne przedszkolaki!

100103814_908668946224298_2800408626492080128_n 100481733_610398516231682_8051845927922565120_n 100492631_269341781143346_7067259417305022464_n

***

Hello! Hello!

Dzisiaj zajmiemy się bardzo przyjemnym tematem: „House and family” – „Dom i rodzina”.

Na początek posłuchajcie energetycznej piosenki, która zaprosi Was do tańca i nauki:

My house

https://www.youtube.com/watch?v=qZyJPZxsmZk

sister – siostra

mommy – mamusia

brother – brat

daddy – tatuś

living room – salon

bedroom – sypialnia

bathroom - łazienka

kitchen - kuchnia

Powtórzcie teraz nazwy członków rodziny śpiewając i tańcząc swój ulubiony:

Baby shark

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

baby – dzidziuś

mommy – mamusia

daddy – tatuś

grandma – babcia

grandpa – dziadek

Let’s play

Family

Możecie wydrukować kartę z rodziną rekinów, wyciąć, nakleić na patyczki i stworzyć własną, zabawną rodzinkę. Dla utrwalenia nazwy członków rodziny powtórzcie słowa kilkakrotnie (powtarzając słówka może zmieniać).

What’s missing?

Wykorzystajcie do zabawy karty obrazkowe z rekinami lub zdjęcia członków swojej rodziny. Rodzic ukrywa jedną kartę, a dzieci zgadują czego brakuje. Inny pomysł: rodzic szybko podnosi i chowa kartę, tak aby dziecko mogło dostrzec co znajdowało się na obrazku i wypowiedziało właściwe słowo.

Who is this?

W tej zabawia również przydadzą się karty obrazkowe z rekinami lub zdjęcia członków swojej rodziny. Rozłóżcie je na podłodze. Obok połóżcie kilka serduszek wyciętych z papieru (koralików lub innych małych przedmiotów). Zadaniem dzieci jest położenie serduszka na zdjęciu osoby, której nazwę wypowie rodzic.

My family

Spróbujcie narysować swoją rodzinę i nazywać jej członków po angielsku.

98000607_552680275433635_5530141762242215936_n 98065740_315992346200683_611986080371048448_n 98108508_2694511754129874_8201917728831832064_n 98166113_568293203821500_2624989732488085504_n  98600208_176066107076514_7990915602011127808_n 97978565_687019845472063_1215066859586453504_n 98204222_584533435505084_1276791836052029440_n

***

Hello everyone!

Dzisiaj pouczymy się o przeciwieństwach – opposites. Słowach, które są przeciwne jak np. duży i mały.

Posłuchajcie piosenki, od razu będzie wiadomo o czym mowa:)

Open Shut Them

https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y

Tu wersja z pokazywaniem:

Open Shut Them

https://www.youtube.com/watch?v=47lOtLPiLmk

open – otwarty

shut – zamknięty

big – duży

small – mały

please – proszę

no, thank you – nie, dziękuję

fast – szybki

slow – wolny

loud – głośny

quiet – cichy

peek-a-boo – a ku ku!

Tutaj macie wersję nieco inną:

Open Shut Them #2

 https://www.youtube.com/watch?v=aIspyUjAzYk

forward – do przodu

back – do tyłu

happy – szczęśliwy

sad – smutny

hot – gorący

cold – zimny

yes – tak

no – nie

good morning – dzień dobry

good night – dobranoc

Let’s play!

Opposites

Jedna osoba mówi słowa, a druga podaje słowo o znaczeniu przeciwnym. Na przykład, pierwszy gracz mówi ”hot”, więc drugi odpowiada ”cold”.

Happy and sad

Spróbujcie naśladować emocje robiąc smutne i szczęśliwe twarze w lustrze. Możecie też porozmawiać o sytuacjach, w których czujecie się szczęśliwi i smutni.

Big and small family members

Obejrzyjcie zdjęcia rodzinne. Zwróćcie uwagę, że rodzina składa się z ludzi o różnej wielkości i w różnym wieku. Oglądając zdjęcia rodzinne znajdźcie big and small family members. Miłej zabawy!

97005188_555013091883125_6168740224483459072_n 97994983_249992566077936_7390199412745568256_n

***

Hello, hello!

Uczyliśmy się już o zwierzętach wiejskich, później o mieszkańcach łąk, czas na wycieczkę, której nie możemy odbyć naprawdę, więc zrobimy to wirtualnie. Let’s go to the ZOO!

Vocabulary:

elephant słoń

kangaroo kangur

monkey – małpa

penguin – pingwin

snake – wąż

polar bear niedźwiedź polarny

 

Lets sing!

Zajrzyjcie na poniższy link i posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

Stomp like elephants. (tup jak słonie)
Let
s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let
s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos. (skacz jak kangury)
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.

Swing like monkeys. (huśtaj się jak małpki)
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.

Waddle like penguins. (chodź kiwając się jak pingwiny)
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.

Slither like snakes. (pełzaj jak węże)
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.

Swim like polar bears. (pływaj jak misie polarne)
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.

Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.

Let’s play!

Color, cut & paste

Zaznaczacie odpowiednie zwierzę, gdy usłyszycie, że właśnie o nim śpiewają w piosence. Później je kolorujecie i wycinacie. Dopasowujcie i przyklejcie obrazki do ich sylwet. Użyjcie obrazków do rozmowy o różnych typach zwierząt w ZOO. Które lubicie najbardziej?

 

Jump it!

Gotowe karty z poprzedniego zadania ułóżcie na dywanie (w linii – tak jakby miała powstać z nich droga, ale zostawiamy pomiędzy kartami spore odstępy).

Przeskakujecie po kolei każdą kartę i próbujecie ją nazwać. W kolejnych rundach możecie zmieniać sposób przeskakiwania (obunóż, na prawej nodze, na lewej nodze). Zaproście do zabawy całą rodzinę.

 

How to draw a monkey?

Popatrzcie też jak możecie nauczyć się rysować małpkę:

https://www.youtube.com/watch?v=rcjzvnPdvQo&feature=emb_logo

95730464_263333261522452_6012155483626930176_n 95615969_522278345106383_6780655407829352448_n

 

To było ostatnie zadanie na dziś. Goodbye

***

Hello!

Temat tego tygodnia to INSECTS and BUGS.

Vocabulary:

ladybird  – biedronka

ant   – mrówka

bee   – pszczoła

firefly   – świetlik

caterpillar   – gąsienica

butterfly   - motyl

spider   – pająk

Let’s sing!

Do you remember that song? Pamiętasz tę piosenkę?

Bug’n’roll

            https://www.youtube.com/watch?v=oybEMWW23uU

 

Itsy Bitsy Spider – Piosenka-rymowanka – w linkach poniżej znajduje się wersja    z pokazywaniem – to świetne ćwiczenie palców.

https://www.youtube.com/watch?v=bne3Ix_tJL8
https://www.youtube.com/watch?v=1MXzCD8IAcE

 

Let’s play!

Kałuże – Narysujcie na małych kartkach ilustracje związane z danym tematem - to będą Wasze „Kałuże”, karty do zabawy. :) Możecie je także wydrukować, ale zachęcam do stworzenia własnych. Gotowe karty wykorzystajcie do zabawy!

Kolejno wypowiadamy słowa, zaś zadaniem dziecka jest skoczenie na odpowiednią ilustrację. Zabawę możemy uatrakcyjnić wykorzystując folię bąbelkową (jeśli jest w domu), pod którą będą się znajdowały ilustracje. Dzieci skaczą na wskazane obrazki.

 

Happy caterpillar – dziecko jest głową gąsienicy i prowadzi korowód. Wymyśla krok taneczny, a pozostali go naśladują. Następnie zmieniamy prowadzących, tak aby każdy miał okazję coś zaprezentować.

 

Spider – proponuję na ten tydzień prostą pracę plastyczną. Sposób jej wykonania zaprezentowany jest na filmiku, do którego link zamieszczony jest poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=1YfDhqvsPI4

***

Vocabulary:

spring – wiosna

butterfly – motyl

bee – pszczoła

grass – trawa

flowers – kwiaty

Let’s play.

Ułóż puzzle:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3090708c45b5

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=112038486fb7

 

Zagraj w memory:

https://learningapps.org/display?v=pxv23zt1c20

 

Let’s sing.

            Bug’n’roll

            https://www.youtube.com/watch?v=oybEMWW23uU

93777524_926239951143034_237025217703051264_n 93935624_1123949624670341_8499848464715218944_n

***

Filmiki do puszczenia dzieciom, aby mogły już poznawać słownictwo:

What Do You Hear? | Animal Song | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc

a duck

an elephant

a ruster

a cat

a pig

a dog

What’s in the Window? – Farm Animals

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

a cow

a cat

a dog

a duck

a donkey

a sheep

Na kolejnym filmiku są dodatkowe słówka:

Good Morning, Farm Animals!  Kids Songs & Nursery Rhymes

https://www.youtube.com/watch?v=7m-Di2OB_TU

a ruster

a sheep

a donkey

a snake

a horse

a pig

a mouse

a chicken

a pig

a duck

a cow

 

What animal made that sound?

Rodzic włącza nagranie odgłosów zwierząt, a dziecko odgaduje jakie zwierzę mieszkające na farmie wydaje taki dźwięk.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Kalambury

Dziecko zachowuje się jak dane zwierzę lub wydaje charakterystyczny odgłos. Druga osoba musi zgadnąć jakim jest ono zwierzątkiem. Później następuje zmiana ról.

 

What’s missing?
Rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu (Close your eyes). Następnie zakrywa jakiś obrazek/chowa maskotkę i prosi o otworzenie oczu (Open your eyes. What’s missing?). Dziecko odgaduje jakiego zwierzęcia brakuje.

 

Simon says

Rodzic zwraca się do dziecka z przykładowym poleceniem:
Simon says: You are cats!      Dzieci naśladują koty: Miau, miau, miau.
Simon says: You are dogs!     Dzieci naśladują psy: Ruff, ruff, ruff.
Simon says: You are cows!    Dzieci naśladują krowy: Moo.
Simon says: You are ducks!   Dzieci naśladują kaczki: Quack, quack, quack.
Simon says: You are horses ! Dzieci naśladują konie: Neigh.
Simon says: You are pigs!      Dzieci naśladują świnki : Oink, oink, oink.
Simon says: You are sheeps!  Dzieci naśladują owieczki: Baa.

92971708_310222333295104_3579049440926760960_n 93024185_1115531445505769_182968634761543680_n 93962833_696374647841383_1535864606944133120_n

Asy:

Vocabulary:

car – samochód                                                        bike – rower

boat – łódka                                                               train – pociąg

airplane – samolot                                                  bus – autobus

truck – ciężarówka

YES or NO

Rysujemy na dywanie linię po jednej stronie umieszczamy napis YES po drugiej NO. Pokazujemy dzieciom obrazek pytamy „Is it a train?”, jeżeli na obrazku znajduje się pociąg dzieci ustawiaj po tronie z napisem YES, jeżeli obrazek przedstawia inny pojazd ustawiamy się po stronie z napisem NO.

Pociąg

Rozkładamy ilustracje po całej sali. Dzieci ustawiają się w pociąg i „podróżują po całej sali”. Gdy dojadą do najbliżej stacji, po słowie „STOP”, nazywają obrazek przy którym się zatrzymały.

STOP

Przygotowujemy znak drogowy STOP, dodatkowo każde dziecko może przygotować dla siebie zakładany na rękę znak stopu. Wykonujemy czynności o których mowa w piosence, na hasło stop wszyscy pokazują swój znak i zastygają w bezruchu. Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?time_continue=64&v=7FxHu5SuX7E&feature=emb_title

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi0&feature=emb_title – Let’s be plane

https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0&feature=emb_title – The Wheels On The Bus

color-by-number-sailboat-worksheet transportation-pattern-worksheet-for-kids transportation-unit-worksheet-for-kindergarten truck-trace-worksheet

***

Vocabulary:  

Doll – lalka                                                                       train – pociąg

Teddy Bear – miś                                                           Car – samochód

Robot – robot                                                                  yo- yo – jojo

Kite – latawiec                                                                 plane – samolot

Blocks – klocki                                                                  Dinosaur – dinozaur

Ball – piłka                                        

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=JV-D_K4drsA&feature=emb_logo -The Pinocchio – piosenka na rozgrzewkę.

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E – What Is It? Song

https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI – Toy song

Butelka

Rozkładamy w kole zabawki, których nazwy poznajemy. Na środku koła kładziemy butelkę. Dzieci kolejno kręcą butelką i podają nazwę zabawki przy której zatrzymała się szyjka butelki.

Warm and cold

Odpowiednik polskiej zabawy „Ciepło-zimno” – pokazujemy dziecku co zamierzamy schować, nazywamy zabawkę po angielsku, prosimy aby zamknęło oczy i ukrywamy daną zabawkę. Kiedy dziecko zbliża się do przedmiotu mówimy warm, gdy się oddala mówimy cold.

Drawing-Pictures-What-is-Inside-of-Your-Toy-Box toys-kids-worksheet-templates-layouts_107112_1 unnamed vjg

***

Vocabulary:

Father – tata                                       Bear -niedźwiedź

Mother – mama                                 fat – gruby

Brother – brat                                     slim – szczupły

Sister – siostra                                    cute – słodki

Me –ja                                                  Family – rodzina

 

Podczas wprowadzania nowego słownictwa dzieci mogą powtarzać słówka w różny sposób. Najpierw powtarzamy normalnym tonem głosu, później bardzo cicho, bardzo głośno, naśladując śmiech, smutek czy płacz.

 

Time for song!

Zabawy przy piosence Three bears

Śpiewamy piosenkę i wymyślamy ruch, którym moglibyśmy przedstawić postacie występujące w piosence.

 

Father bear is very fat – pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim – kręcimy bioderkami

Little bear is co cute – robimy “słodką minę”

What a happy family – klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=DqiJe5HBgt8&feature=emb_title – Three bears

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w – Baby shark – zachęcam do tańca :)

 

Zamiana miejsc

Rozkładamy na dywanie karty przedstawiające członków rodziny (polecam wykorzystać zdjęcia członków rodziny). Dzieci zamykają oczy, rodzic zmienia miejsca kart. Dzieci muszą zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca.

Kalambury

Dziecko losuje kartkę z ilustracją członka rodziny. Ruchem musi przedstawić tę osobę. Pozostali (rodzice, rodzeństwo) odgadują o kogo chodzi. Dla urozmaicenia możemy zadawać zagadki graficzne. Jedno dziecko rysuje- pozostali zgadują.

family-matching-clt-communicative-language-teaching-resources_101600_1 3

***

Vocabulary:

Elephant – słoń                                                                Kangaroo – kangur

Monkey – małpa                                                              Lion – lew

Gorilla – goryl                                                                 Crocodile – krokodyl

Snake – wąż                                                                     Penguin – pingwin

Polar bears – niedźwiedź polarny

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk&feature=emb_title – Let’s Go To The Zoo

https://www.youtube.com/watch?v=VIDcRSutPsE – Jungle Boogie Dance

https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=c3c3UTYNZ6Q&feature=emb_title – The Penguin Dance

 

Kalambury

Dziecko losuje kartkę z narysowanym zwierzęciem. Ruchem musi przedstawić to zwierzę. Pozostali (rodzice, rodzeństwo) odgadują o jakie zwierzę chodzi. Dla urozmaicenia możemy zadawać zagadki graficzne. Jedno dziecko rysuje- pozostali zgadują.

 

Teleskop

Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze flashcards z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

farm-and-zoo-animals-fun-activities-games_51416_1 free-printable-animal-shadow-match-worksheets jk Obrazek15 printable-crocodile-trace-worksheet

***

Vocabulary:

Happy – wesoły                                             Sad – smutny

Angry – zły                                                     Scared – przestraszony

Afraid – przestraszony                                Surprised – zaskoczony

Silly – niemądry                                            Sleepy -śpiący

Hungry – głodny                                         How are you today? – jak się dzisiaj masz?

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=teMU8dHLqSI&feature=emb_title – how are you today? – piosenka na rozgrzewkę

 

How are they feeling now- quiz

Dzieci oglądają różne scenki, po czym muszą określić jakie emocje towarzyszyły występującym bohaterom. Z trzech podanych odpowiedzi wybieramy jedną. https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=anHnpDfsItc&feature=emb_logo – scenki do obejrzenia i nazwania uczuć i emocji.

 

Rysowanie na plecach

Świetna zabawa relaksacyjna, lubiana przez wszystkie dzieci. Rysujemy na plecach buzie, smutną, wesołą, złą, przestraszoną itd. Dziecko musi odgadnąć jaką minę narysowaliśmy (miny dzieciaki nazywają po angielsku).

 

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=l4WNrvVjiTw&feature=emb_title – If you’re happy (wersja łatwiejsza)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=67&v=zbflttfKc9U&feature=emb_title  - If you’re happy (wersja trudniejsza)

feelings-fun-activities-games_36106_1 color-by-emotions_38359_1

***

Vocabulary:

Apple- jabłko                                     Pear – gruszka

Lemon – cytryna                              Strawberry – truskawka

Banana – banan                                Avocado – awokado

Pech – brzoskwinia                          Orange – pomarańcza

Pineapple – ananas

 

Where is the apple?

Podczas tej zabawy potrzebna będzie małe jabłko lub truskawka (lub fragment innego owocu) i trzy kubeczki. Ukrywamy pod jednym kubkiem owoc i bardzo szybko zamieniamy ustawienia kubeczków. Wybrane dziecko musi zgadnąć, pod którym kubkiem znajduje się jabłko.

What is missing?

Przygotowujemy obrazki owoców lub prawdziwe owoce. Wszystkie nazwy powtarzamy z dziećmi, następnie mieszamy obrazki zmieniając kolejność ich ułożenia i przykrywamy je materiałem lub kocykiem. Dzieci zamykają oczy, a nauczyciel wyciąga jeden obrazek. Zadanie dzieci polega na wskazaniu brakującego obrazka po zdjęciu kocyka

 

https://www.eslgamesplus.com/fruits-vocabulary-memory-game-for-esl/ – owocowe memory

Time for song!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=103&v=r5WLXZspD1M&feature=emb_title – Apples and bananas song

https://www.youtube.com/watch?time_continue=44&v=u8kqbzXIhKw&feature=emb_title – Finger Family Song – Fruit Family With Matt

apple-addition-worksheet_Fotorjk fruit-basket-trace-worksheet fruit-worksheet-for-kids

***

Vocabulary:

Spring – wiosna                               Bee- pszczoła

Ladybug – biedronka                    Ant – mrówka

Bird – ptak                                      Caterpillars – gąsienica

Butterfly – motyl                            Sun – słońce

Rainbow – tęcza                             Flowers – kwiaty

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=73&v=ejyTUSY8Vl8&feature=emb_logo – piosenka na rozgrzewkę, pamiętajcie o tańcu.

 

Let’s play!

What have I drawn?  – Rodzic  rysuje na kartce np. biedronkę. Zaczyna od głowy, czułek, skrzydeł, kropek na skrzydłach, itd. Za każdym nowym elementem rysunku pyta: what have I drawn? Dzieci starają się odgadnąć co rysuje rodzic, w ostatnim etapie umieszczamy nazwy na rysunku.

Jumping game – Podczas tej zabawy przyklejamy na tablicy bądź ścianie karteczki przedstawiające wprowadzone słownictwo. Warunek jest taki aby karteczki były przyklejone dosyć wysoko, tak aby dzieci mogły zdjąć karteczkę dopiero poprzez podskoczenie. Dla utrudnienia przyklejamy ilustracje coraz wyżej. Kiedy dziecku uda się zdobyć karteczkę głośno mówi co na niej się znajduje.

 Time for song!

https://www.youtube.com/watch?v=1EQeYA5Qbic – The Butterfly Song

color-by-number-spring-worksheet-1 free-printable-spring-worksheet-for-kids spring-flower-trace-1

***

Vocabulary:

Vegetables – warzywa                Lettuce – sałata

Mushroom – pieczarka            Potato – ziemniak

Carrot – marchewka                 Onions – cebula

Broccoli – brokuł                       Cabbage – kapusta

What’s missing?  - Dzieci siedzą naprzeciwko Rodzica. Rozkładamy warzywa lub obrazki przedstawiające  poznane warzywa (zaczynamy od 3) i nazywamy je po angielsku, a dzieci powtarzają nazwy. Następnie prosimy  dziecko o zamknięcie oczu   „Close your eyes!” ( dzieci zamykają oczy).  Rodzic zabiera jedną z kart prezentacyjnych lub warzywo mówiąc  „Now open your eyes and tell me: What’s missing?” Dzieci zgadują po angielsku czego brakuje.

https://www.eslgamesplus.com/esl-vegetable-vocabulary-memory-game-for-low-beginners/ – warzywne memory

https://www.youtube.com/watch?v=RE5tvaveVak – warzywna piosenka

cabagge-trace-worksheet carrot-trace-worksheet-for-kids fruit-shadow-worksheet-for-kids vegetable-counting-worksheet

***

Proszę o utrwalanie następujących pytań:

Pytania o imię, przedstawianie się:  What’s your name? My name is…

Pytania o samopoczucie: How are you today? Fine, thank you!

https://www.youtube.com/watch?v=vAeX_-3Wblo – utrwalenie nazw części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=h4eueDYPTIg

https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-vocabulary-memory-game/ – memory z częściami ciała (Asy powtarzają nazwy części ciała za lektorem)

16d7356896dc35039737a6fa5cf8a1be body-parts-activities-promoting-classroom-dynamics-group-form_81974_1 image

 

Zuchy:

Clothes

Vocabulars:

girl- dziewczynka

boys- chłopiec

trousers- spodnie

dress- sukienka

shirt- koszula

t- shirt – koszulka z krótkim rękawem

jumper /sweater – sweter

jacket – kurtka

shoes – buty

socks- skarpetki

hat- kapelusz

coat- płaszcz

blouse- bluzka(damska)

skirt- spódnica

https://www.ang.pl/slownictwo/ubrania-garderoba-po-angielsku

175937022a5e45bd49695c92a9403446  d772f43b48a4f5ab8b2a77ea94e45c45 e2b1322f8bcc832e863ba5bcebcb05fd Nauka-angielskiego-ubrania-karty-pracy-ucznia-angielski-ubrania

***

Prepositions
Vocabulars: słówka z poprzednich zajęć
behind – za
in front of- przed
above- next to – obok
on na
in – w
near – obok
between- pomiędzy
under – pod
sleep- spać
wash- kąpać się
cook- gotować
in – w
out- poza
This is – to jest
We – my
This is the kitchen- we cook in the kitchen. This is the bedroom – we sleep in the bedroom.
This is the bathroom- we wash our hands in the bathroom.
What can you see in the bedroom?
This is a bed. We sleep in the bed.

b4b791fd18ace9eccb1098dcb44c42f4 0432a277f280e6f9e19b6f144f472d0b 34b15a8d11868443f46a51d9ab3937df 7b4bb4649ec7e03cb7b4c9ffa4ea0065 1c33be076da032f9bb575e0d6b1b90f6

***

THE OPPOSITES

VOCABULARY

Big-  duży             Small- mały

Dirty- brudny       Clean-  czysty

Fast – szybki         Slow – wolny

Cold-  zimny          Hot- gorący

Empty-  pusty        Full-  pełny

Long- długi            Short- krótki

Light- lekki            Haevy- ciężki

Open – otwarty    Clouse – zamknięty

Dry – suchy            Wet- mokry

Funny- zabawny    Serious- poważny

Noisy- głośny         Quiet- cichy

Short- krótki          Tall-  wysoki

 

THE OPPOSITES -PIOSENKI UTRWALAJĄCE SŁOWNICTWO

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DHKev6QbYTVM&ved=2ahUKEwidsbWw4NbpAhVnURUIHZC5Ds0QwqsBMAJ6BAgKEAk&usg=AOvVaw2ClQOXLYwj02BlJzsb_fGe

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DHGeuA4iJ8vI&ved=2ahUKEwiDjeCf49bpAhViMewKHWNNAbkQo7QBMAR6BAgCEAE&usg=AOvVaw2Kwk_u_8O04TvqDKjZ_aZI

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DaoEcD_VYHaY&ved=2ahUKEwjEu7qx49bpAhULqYsKHXfqBaQ4ChCjtAEwAHoECAEQAQ&usg=AOvVaw3HRtnTxaF_OAKrZunoAte1

d900c3d77227361b5a3e6f14db3d5883 1b73c546ff0a465d7b4075533b71cc73 7887019088302d3d24230ab5284ada81 116973325ed25be886cb698a197e7172 42720e2a92315f49d5dbac6acc500dd3 7071b1a24b6a2a1032232f5893a11e65 20a5038df70846fbe8a2fba35715443e

***

My house 

Vocabulary:

house – dom   

window – okno     door – drzwi   roof – dach       chimney – komin

garden – ogród          garage – garaż

living room- salon

carpet- dywan       sofa – kanapa        bookself – półka na książki    television- telewizor

kitchen – kuchnia

stove – kuchenka  refrigeraton – lodówka    fridge-lodówka

dish – talerz       spoon – łyżka          fork – widelec      knife- nóż

bathroom – łazienka

toilet- toaleta               bath/tub – wanna      sink- zlew     washbashin – umywalka    

soap – mydło                towel – ręcznik   shower – prysznic

bedroom- sypialnia

bed – łóżko             blanket – koc              pillow – poduszka

diningroom

table – stół  chair – krzesło

shapes

circle – koło          triangles – trójkąt   rectangers- prostokąt

squares – kwadrat  ovals – owal

 

-What is this?

-It is a house

-What else can you see?

- Two windows,the door and the roof.

W tym filmiku utrwalicie podstawowe słówka:

dom, drzwi,okna,dach,komin

 

My House – Mój dom – Angielski z Lulek.tv

https://www.youtube.com/watch?v=7HiHAbddaj8

 

W tym filmiku są przedstatwione pomieszczenia w domu:

 kuchnia,łazienka,salon,sypialnia oraz ich wyposażenie.

Kids vocabulary – House – Parts of the House

https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

 

Załączniki

Make a house. Cut and glue  the windows,door and the roof. – wytnij dach, okna i drzwi, przyklej n kartkę. Pokoloruj dom.

Draw pictures of your family in the windows – narysuj swoją rodzinę w oknach domu.

Draw the objects in the correct room- narysuj odpowiednie przedmioty w pomieszczeniach domu.

Parts of the house- Match the parts of the house with pictures- dopasuj podpis do obrazka.

Colour the house- pokoloruj dom zgodnie z opisem.

3d1195201291312854a28b8ddd281df1 46b05d2d9b2299d3c43a670967b0c32a 5020bcd5530c2996d1931349079e7ca9 62470d14d94c00062b7fe1d76fa1aaa7 52233517318b3e580093f8af582b9261 b071b0ddac18b15baa2289630469c341 b328f94b115ae3149407b1e717422475 d2d89f833fe12c8ffaf89f2fcc7a38ac efed54368cfd41d872d99a4a45e8f5c7

***

My Family 

1. Vocabulary
 
mummy-mama
daddy-tata
brother-brat
sister-siostra
baby-dziecko
parents-rodzice
prandma-babcia
grandpa-dziadek
grandparents-dziadkowie
aunt-ciocia
uncle-wujek
pets-zwierzęta
nephew – siostrzeniec/bratanek
niece – siostrzenica/bratanica
son – syn
daughter – córka
girl – dziewczynka
boy – chłopiec
 2.My Family
Podaję Państwu link strony , na której znajduje się ćwiczenie polegające na dopasowaniu ilustracji do nazw członków rodziny. Dzieci mogą wykonać zadanie dowolna ilość razy:)
3 .The Finger Family                          Śpiewamy piosenkę The Finger Family i pokazujemy paluszkami poszczególne osoby.
4. Zabawy przy piosence Three bears

Śpiewamy piosenkę i wymyślamy ruch, którym moglibyśmy przedstawić postacie występujące w piosence.

Father bear is very fat-pokazujemy pękaty brzuszek

Mother bear is very slim- kręcimy bioderkami

Little bear is co cute- robimy “słodką minę”

What a happy family- klaszczemy

Podczas odliczania podskakujemy

5.Family Flashcards
Rozkładamy flashcards w różnych miejscach. Włączamy muzykę. Gdy muzyka przestanie grać, Rodzic wypowiada słowa, a zadaniem dziecka jest wskazanie do odpowiedniej karty.
Można również zastosować karty do gry w memory. Para to to obrazek i odpowiednia nazwa.
My Family – Załączniki
FamilyB – bingo
FamilyC – krzyżówka
FamilyW -wykreślanka
FamilyD – domino
FamilyM – flashcard/memory
FamilyPT1 – przeczytaj i połącz
FamilyPT4 – uzupełnij wyrazy

***

In the Garden.

Vocabulary- repeat :

bear- niedzwiedż

frog- żaba

butterfly- motyl

flower- kwiatek

bird- ptak

cloud- chmura

sun- słońce

tree- drzewo

ant- mrówka

kite- latawiec

Spring – wiosna

windy- wietrzny

 

 

Vocabulary- new:

snail- ślimak

worm- robak

bee- pszczoła

beetle- chrząszcz

spider- pająk

daisy- stokrotka

rainbow- tęcza

dragonfly- ważka

ladybird- biedronka

grass-trawa

gardener- ogrodnik

wellingtons- kalosze

caterpillar- gąsiennica

bush- krzak

mushrom- grzyb

raincoaut- płaszcz przeciwdeszczowy

daffodil- narcyz

tulip- tulipan

umbrella- parasol

pond- staw
rain drop – kropla deszczu

path- ścieżka

stork – bocian

nest- gniazdo

 

 

It’s (spring/May).Jest wiosna/ maj

What is it? Yes, it’s a buterfly

 

Look, it’s a ladybird Do you like it? Yes or No? Repeat! A ladybird!

Where is buterfly?  Gdzie jest motyl?

I can see! Widzę

 

 

Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=K1cAAupUO9k It is sprig!

https://www.youtube.com/watch?v=A16Cu6Ic1pA Springtime

 

Spring Vocabulary:

https://youtu.be/VrHjSDukV8w Garden Animal

https://www.youtube.com/watch?v=ZEb1GsqxhZc

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

Spring_words_1 abcya-creation1 Spring Quiz karta pracy

Spring flashcards

***

What  can  animals  do? 

Vocabulary:

swim- pływać

walk- chodzić

jump- skakać

climb- wspinać się

run -biegać

fly- latać

 

can( czasownik modalny)- móc,umieć,potrafić

oraz nazwy zwierząt z poprzednich zajęć.

tree – drzewo

a fish- ryba

a fox- lis

a bird- ptak

a squirrel- wąż

a hedgehog – jeż

a whales- wieloryb

a penguins- pingwin

a polar bean- niedżwiedz polarny

 

Who can swim?

A fish can swim.

A penguins can swim.

A seal can swim.

A polar bear can swim?

A whales can swim.

 

 

Who can swim/walk/climb/run/jump?

A frog can swim.

An elephant can walk.

A kangaroo can jump.

A monkey can climb.

A horse can run.

 

Can you run?

Yes, I can

Can you swim?

No, I can’t

 

What animals can climb the tree?

Can a kangoo climb the tree? No, it can’t.

Can a frog climb the tree? No. it can’t.

Can a monkey climb a tree? Yes, it can.

Propozycje   ilustrowania   zachowania   zwierząt   ruchem:

a fox – dzieci przebierają szybko w miejscu nogami, udając biegnącego lisa,
a bird  –  dzieci  machają  lekko  ugiętymi  ramionami,  jakby machały skrzydłami,

a frog   –   dzieci   kucają,   opierają   dłonie   o   podłogę   i skaczą, naśladując żabę,

a squirrel – dzieci podnoszą ręce do góry, uginają je w łokciach i naśladują wspinanie,

a hedgehog – dzieci klękają, zginają ręce w łokciach, opierają je o podłogę i w tej pozycji poruszają się do przodu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=2BYyAClSXDk- Who can swim?-  reading book

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo pisenka „Yes, I Can! | Animal Song For Children”

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kursy/568/zwierzeta-poziom-podstawowy ćwiczenia słówek online dla dzieci

Karty pracy:

Ex_2 animals_worksheet_2

***
Animals
Zapoznanie z nazwami dzikich zwierząt.
Utrwalenie nazw wybranych zwierząt.
Utrwalenie kolorów.
Liczenie do 10.
Vocabulary:
Animals-zwierzęta
dog-pies
cat-kot
lion-lew
zebra- zebra
parrot-papuga
mouse -mysz
caterpillar-gąsiennica
snake-wąż
elephant-słoń
rabbit-królik
seal-foka
kiwi-kiwi
rhino-nosorożec
crocodile-krokodyl
hippo-hipopotam
kangarro- kangur
Colours-kolory:
pink-różowu
white-biały
red-czerwony
brown-brązowy
black-czarny
gray-szary
green-zielony
blue-niebieski
orange-pomarańczowy
yellow-żółty
Numbers-liczby:
one-jeden
two-dwa
three-trzy
four-cztery
five-pięć
six-sześć
seven-siedem
eight-osiem
nine-dziewięć
ten-dziesięć
Zwroty:
What animals is this?
This is the elephant. Elephant is gray.
How many?

Count

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2laX0EYBWodha5Tg2xwsh-PSQxE5qoS9m4u9mpUEvDj6LFnIyOiMMnV3Y – let’s go to the ZOO

https://www.youtube.com/watch?v=PMGJIdESlvA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1a_uu2RXmbDscvCT0G9BmCbRl4uHxVVve99F2lOp28l25cQcOa_ofPdsk – who’s in The ZOO

https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1QSM54kT1objqpoM_vWTQNr1omx2HeDc2zF3Gh0BqbiYLFHWm07-PVqOE – the animal song

Karty pracy dla chętnych:

Screenshot_20200421-185924_Drive Screenshot_20200421-185955_Drive Screenshot_20200421-190016_Drive Screenshot_20200421-190039_Drive Screenshot_20200421-190129_Drive

Bingo:

wildAnimalsB

krzyżówka:

wildAnimalsC

Domino:

wildAnimalsD

Memoery:

wildAnimalsM

połącz obrazek z nazwą:

wildAnimalsPT1

wildAnimalsPT4

Wykreślanka:

wildAnimalsW

***

Utrwalanie nazw zwierząt.

Utrwalanie kolorów.

Przeliczanie.

Powtarzanie zwrotów:  What animals live on the farm? On the farm live…

What animals do you like? I like…

Do you like duck? Yes, I like. /  No , I don’t like.

Utrwalenie nazw zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1CXZZtHFnEcp_1jizMjqUv_uwccMD0IEFYL1LgRk_dxd7U3IUQT-lT_Q0

Song Bingo Dog:

https://www.youtube.com/watch?v=0IvC6fZYGMM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3ZZuljPDgOZsVUnXYT0lhOQo5OLVlj808yih07_IDP5Ivinawb3-hPnVk

odgłosy zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0a6nXFuMh34dMVG41-wultoeECWiQ9ZfCL9tCXPokTzuIqTAroQB97GeQ

Karty pracy dla chętnych:

73215496_428587497850654_8325831426561802240_n 89511600_631398531014198_7517009185448394752_n 90538775_587883555136938_2498051613277552640_n 92863155_886125235183472_4025144157541498880_n 92979437_629910514271575_8180810992523935744_n

Strony z grami i materiałami  edukacyjnymi:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/

https://www.superkid.pl/jezyk-angielski

https://www.eslgamesplus.com/clothes-vocabulary-esl-memory-game/

https://babadum.com/