Czas na Rytmikę!

http://przedszkole-zielonydomek.pl/?p=9324

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Ostatnio przedstawiłem Państwu maszynę Goldberga i jestem bardzo ciekawy czy ktoś podjął się próby zbudowania podobnego urządzenia? Zostając nadal przy maszynach chciałem zaprezentować dzieciom i Państwu  bardzo ciekawe i niespotykane wynalazki, tym razem typowo muzyczne i niepowtarzalne w swojej pomysłowości. Zatem zachęcam i zapraszam wszystkie dzieci oraz dorosłych do obejrzenia i posłuchania bądź co bądź instrumentów muzycznych.
Pozdrawiam i życzę miłych wrażeń!
Pan Mirek

***

Dzień dobry wszystkim!

Ponieważ nadal większość z nas pozostaje w domach, a czasami dopada nas nuda i brak pomysłu na rozrywkę mam dwie propozycje – muzyczną i niemuzyczną, chociaż przy muzyce zrobienie czegoś podobnego będzie na pewno przyjemniejsze. Mam tu na myśli wyzwanie dla całej rodziny, a szczególnie dla osób uzdolnionych technicznie. Proponuję zabawę w budowę tzw. maszyny Goldberga. Początkowo po obejrzeniu filmu możemy być nieco przerażeni, że nie uda nam się tego skonstruować ale to tylko pierwsze wrażenie. Zapewniam, że przy odrobinie cierpliwości i pomysłowości uda nam się skonstruować coś podobnego. Drugie zadanie muzyczne jest zdecydowanie prostsze.
Życzę miłej zabawy!
Pan Mirek muzyk.

https://www.youtube.com/watch?v=xQalexGPX2c

***
Witam wszystkie Dzieci, Rodziców, Dziadków oraz wszystkich innych członków rodziny, którzy chcą przyłączyć się do wspólnej zabawy.
Dziś zachęcam do odwiedzenia strony, której link podaję poniżej oraz do wysłuchania utworu pt: „Słoń” Camille Saint-Saens`a.
Znajdą tu Państwo propozycje udanej zabawy muzycznej z dziećmi bez konieczności posiadania i zdobywania wyszukanych zabawek, instrumentów itd.
Wystarczą proste przedmioty, które znajdą się w każdym domu.
Pozdrawiam i życzę wszystkim miłej zabawy.
Pan Mirek

***

Witam Państwa po świątecznej przerwie. Mam nadzieję, że pomimo niecodziennych okoliczności wszyscy są wypoczęci i szczęśliwi.Jeśli ktoś nie jest wypoczęty ani szczęśliwy to niech czym prędzej kładzie się na kanapie lub przy wiosennej muzyce zacznie zabawę z dziećmi.

Na najbliższe dni mam propozycję aby pobawić się w muzycznego chińczyka. Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy znamy lub pamiętamy wartości rytmiczne ( cała nuta, półnuta, ćwierćnuta itd.) ale ta zabawa to świetna okazja żeby się tego nauczyć lub w przypadku Rodziców po prostu przypomnieć. A teraz zasady gry:

- Muzyczny Chińczyk.

Gra dotyczy utrwalenia wartości muzycznych oraz pauz. Do gry potrzebna jest plansza „Chińczyka”, 4 komplety pionków w różnych kolorach, łącznie 16 sztuk, oraz kostka sześcian (wykonana przez dzieci lub rodziców ), na ściankach której wyrysowane są: cała nuta, półnuta, ćwierćnuta oraz odpowiadające im pauzy. W grze biorą udział np.: 4 osoby. Grę rozpoczyna się od wyrzucenia całej nuty. Piony posuwa się do przodu: o 4 pola -całą nutę., na półnutę – o 2 pola, na ćwierćnutę – jedno pole; i do tyłu: na pauzę całonutową – o 4 pola, pauzę półnutową – o 2 pola, pauzę ćwierćnutową – o 1 pole. Po wyrzuceniu całej nuty zyskuje się kolejny rzut kostką. Wygrywa osoba, która pierwsza ułoży swoje pionki „w domku”.
Podczas gry propozycja muzyczna – do posłuchania piosenki o wiośnie.

Życzę dobrej zabawy!

Linki do piosenek:

Pozdrawiam! M.Sabadasz

 

 ***

Witam serdecznie nasze drogie Dzieci, Rodziców oraz Dziadków, którzy na pewno bardzo wspomagają nas w tym trudnym czasie. Myślę, że wśród wielu negatywnych stron tej niecodziennej sytuacji można znaleźć też trochę pozytywów i na tym należałoby się skupić aby łatwiej nam było przeczekać ten okres. Teraz mamy dużo więcej  czasu, który cała rodzina spędza razem, czasu na rozmowy, wspólne posiłki zabawy itp. bo tego w obecnych czasach chyba nam najbardziej brakuje. Naszym zadaniem jako nauczycieli i wychowawców Państwa dzieci jest wspomaganie i podsuwanie pomysłów oraz propozycji zajęć czy zabaw, które analogicznie uczą i bawią oraz pozwolą miło spędzić Państwa pobyt z dziećmi w domach. Jako nauczyciel muzyki tzw. Pan Mirek przygotowałem dla dzieci repertuar już świąteczny. Proponuję zabawę w odgadywanie słów muzycznych. W grze może brać udział cała rodzina. Zasady są następujące: Każdy z uczestników dostaje taką samą kartkę z napisanymi wcześniej zdaniami, które zawierają ukryte słowa z dziedziny muzyki np.:

1. Olga ma swojego psa. (gama)
2. Ten dom długi taras. (gitara)
3. Z okna wypadła wielka pelargonia. (kapela)
4. Danuta poszła do kina. (nuta)
5. Tak trzeba uczyć się, by mieć same piątki. (takt)
6. Na działce tata wysiewał koper a mama buraki. (opera)
Wygrywa ten kto odgadnie najwięcej słów.

Propozycje muzyczne do posłuchania i śpiewania:

Link do piosenki Są takie Święta:    https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw
Link do piosenki Wieziemy tu kogucika: https://www.youtube.com/watch?v=F7t-VJGk2WI
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
https://www.youtube.com/watch?v=TQtfzbZL_vw

Pozdrawiam serdecznie! Mirosław Sabadasz